17 de setembre 2010

Gipi

Us deixo aquí una entrevista a Gipi, el que per a mi és un dels millors narradors gràfics del moment. Les seves eines són un traç solt, tan personal com convincent, i uns enquadraments cinematogràfics que s'adapten perfectament al seu procés de treball, en què la història es desenvolupa a mesura que les imatges van prenent forma. Lluny de qualsevol virtuosisme, m'impressiona la capacitat que té d'imaginar-se el que explica, una visió privilegiada que, unida a una maduresa envejable en l'execució, té com a resultat una obra que m'emociona per omissió: deixo de pensar-hi, em poso els seus ulls com si fossin unes ulleres i m'empasso, devoro el que m'explica, i quan acabo tinc ganes de tornar a començar, conscient com sóc que hi ha moltes coses per assaborir que m'han passat per alt en la primera lectura.